ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Τετάρτη, 7 Ιουνίου 2017

Πρωτοβουλία Πανεπιστημιακών κατά της «βεβιασμένης νομοθέτησης» Γαβρόγλου


από την Καθημερινή 

Για «βεβιασμένη νομοθέτηση» κάνει λόγο πρωτοβουλία τριάντα πανεπιστημιακών, που υπογράφουν κείμενο με σχόλια και επισημάνσεις για το σχέδιο νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Οι πανεπιστημιακοί εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους στις σχεδιαζόμενες αλλαγές, με την συντονίστρια της πρωτοβουλίας, Βάσω Κιντή, καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, να καυτηριάζει το γεγονός οτι δόθηκαν στη δημοσιότητα δυο διαφορετικά σχέδια νόμου. «'Αλλο ήταν για τους πρυτάνεις, άλλο για τη διαβούλευση. Στο δεύτερο σχέδιο αλλάζουν οι διατυπώσεις για το άσυλο και τη συμμετοχή των φοιτητών, με τρόπο ώστε να φαίνεται ότι γίνεται μια αθώα τροποποίηση, ενώ στην πραγματικότητα δίνεται συμβολικά το σήμα στο κομματικό κυρίως ακροατήριο ότι θα επανέλθει το άσυλο και οι φοιτητές στη διοίκηση», είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τους καθηγητές της πρωτοβουλίας, οι λόγοι της "βεβιασμένης νομοθετησης" συνίστανται στην ικανοποίηση του κομματικού ακροατηρίου, στο να υπάρχει κάποιου είδους νομοθεσία για να διεξαχθούν οι πρυτανικές εκλογές, αλλά και στην ικανοποίηση ομάδων συμφερόντων εντολές των πανεπιστημίων.

"Με το νομοσχέδιο επιτυγχάνεται ενα εξαιρετικά συγκεντρωτικό σύστημα και φαινεται οτι η κυβερνηση δεν θέλει τα πανεπιστήμια να διοικούνται δημοκρατικά", προσθεσε η κ. Κιντή. Εξάλλου, ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου, Γιώργος Ιωάννου, ανέφερε για τα όσα προβλέπονται για τα μεταπτυχιακά, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι για να προσληφθεί ένας διακεκριμένος καθηγητής από το εξωτερικό σε ελληνικό ΑΕΙ, πρέπει να εγκριθεί η αμοιβή του από τους υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών και να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ.  «Για να το σκεφθεί κάποιος αυτό, πρέπει να έχει εμμονές», πρόσθεσε.

«Οι πόροι από τα μεταπτυχιακά είναι πολύτιμοι. Στο ΕΜΠ καλύπτουν σημαντικά πάγια έξοδα», σημείωσε η Μαίρη Μιμίκου, καθηγήτρια του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενώ η καθηγήτρια του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Έφη Τσακαλίδου, υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο φέρνει «αναδιανομή της φτώχειας στο πανεπιστήμιο, καθώς δεν δίνει την ευκαιρία να παράγουν έργο και κατ'επέκταση πλούτο».

Τέλος, ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή Αθηνών, Σταύρος Τσακιράκης, υπογράμμισε ότι «υπάρχει σοβαρό θεσμικό πρόβλημα με τον συνδικαλισμό στην Ελλάδα. Ειδικά ο φοιτητικός συνδικαλισμός κάνει μεγάλη ζημιά» και πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις παρατάξεις.

Οι 30 πανεπιστημιακοί που αποτελούν την ομάδα πρωτοβουλίας είναι οι εξής:
1.      Στέλιος Βιρβιδάκης-ΕΚΠΑ
2.      Βασίλης Βουτσάκης - ΕΚΠΑ
3.      Λουκάς Βλάχος -ΑΠΘ
4.      'Αννυ Δελλαδέτσιμα -ΕΚΠΑ
5.      Παύλος Δελλαδέτσιμας -Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
6.      Πέτρος Καβάσαλης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
7.      Ορέστης Καλογήρου - ΑΠΘ
8.      Γιώργος Καρράς - ΕΜΠ
9.      Δήμητρα Κατή - ΕΚΠΑ
10.  Σωκράτης Κάτσικας - Πανεπιστήμιο Πειραιά
11.  Κλέα Κατσουγιάννη - ΕΚΠΑ
12.  Βάσω Κιντή - ΕΚΠΑ
13.  Αντιγόνη Λυμπεράκη - Πάντειο Πανεπιστήμιο
14.  Γιώργος Μαυρωτάς - ΕΜΠ
15.  Μαίρη Μιμίκου - ΕΜΠ
16.  Αχιλλέας Μητσός - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
17.  Γιώργος Παγουλάτος - ΟΠΑ
18.  Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου - ΕΚΠΑ
19.  Νιόβη Παυλίδου - ΑΠΘ
20.  Μπάμπης Σαββάκης - Πανεπιστήμιο Κρήτης
21.  Κώστας Σοφούλης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
22.  Δημήτρης Α. Σωτηρόπουλος - ΕΚΠΑ
23.  Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος - ΑΤΕΙ Πελοποννήσου
24.  Έφη Τσακαλίδου - Γεωπονικό Πανεπιστήμιο
25.  Πάνος Τσακλόγλου - ΟΠΑ
26.  Σταύρος Τσακυράκης - ΕΚΠΑ
27.  Λουκάς Τσούκαλης - ΕΚΠΑ
28.  Γιάννης Χατζηγώγας - ΑΠΘ
29.  Θεόδωρος Χατζηπαντελής - ΑΠΘ
30.  Κίμων Χατζημπίρος - ΕΜΠ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου